تلفن ابری چیست؟

تلفن ابری نام‌های بسیاری دارد و امکان دارد آن را با نام‌های تلفن اینترنتی، SIP trunk، SIP phone، SIP line، VoIP line و VoIP phone شنیده باشید. این تلفن از نظر عملکرد دقیقا همان کار تلفن آنالوگ شهری را انجام می‌دهد، با این تفاوت که بجای سیم‌کشی مخابراتی از اینترنت برای انتقال مکالمات و اطلاعات استفاده می‌کند.

تلفن‌های ابری از لحاظ فنی از ساختار VoIP برای ایجاد امکان ارتباط استفاده می‌کند که کاملا متفاوت از خطوط قدیمی PSTN می‌باشد. در تلفن‌های ابری، از یک پروتکل به اسم SIM استفاده می‌شود که این امکان را می‌دهد بتوانیم از طریق IP خود در اینترنت، صدا را انتقال دهیم. توضیحی که ارائه شد نحوه کارکرد اغلب تلفن‌های ابری می‌باشد که در جهان تولید می‌شوند.

خوشبختانه با تلاش و پشتکار مهندسان و نوآوران ایرانی، هم اکنون استفاده از این ساختار در سیستم مخابراتی ایران امکان‌پذیر می‌باشد.

همچنین اگر تمایل به خرید و بررسی قیمت‌های مربوط به خرید تلفن ابری دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات سایت الو 021  استفاده کنید تا هزینه کمتری به همراه با کیفیت بالاتر صرف خرید تلفن ابری نمایید.

عدم محدودیت جغرافیایی در تلفن‌های اینترنتی

مهم‌ترین ویژگی و مزیت استفاده از تلفن ابری این است که شما محدودیتی از لحاظ مکانی ندارید و در هر کجا که باشید، قادر به استفاده از اینگونه تلفن‌ها هستید. زمانی که شما از یک خانه به خانه‌ای جدید نقل مکان کنید و یا به یک مسافرت بروید، دیگر قادر به استفاده از تلفن قبلی نیستید و مجبورید تلفن جدیدی خریداری کنید و درخواست سیم جدید دهید. در اینصورت، اگر این اتفاق برای یک شرکت معتبر بیفتد، راه ارتباطی تمام مشتریان خود را از دست می‌دهد و باید مجدد شروع به تبلیغات شماره تلفن و اطلاعات ارتباطی خود کند. تلفن ابری این مشکل را کاملا حل کرده است و شما قادر هستید با نصب برنامه‌های مربوطه بر روی گوشی موبایل به مدیریت سیستم تلفن خود بپردازید.

افزایش کیفیت

تلفن اینترنتی علاوه بر مزیت ایجاد شده یعنی رفع نیاز به سیم‌کشی مخابراتی و دسترسی نامحدود، کیفیت مکالمات را هم به سطح HD می‌رساند و عواملی مانند قطعی صدا و یا نویز وجود نخواهد داشت. همه این موارد به دلیل استفاده از اینترنت در ارسال مکالمات می‌باشد.

بدون نیاز به سخت افزارهای گران قیمت

در کنار مزیت‌هایی مانند کیفیت و عدم محدودیت جغرافیایی، مزیت دیگری وجود دارد که آن عدم نیاز به سخت افزارهای گران‌قیمتی مانند gateway می‌باشد. سازمان‌ها و شرکت‌ها درصورتی که بخواهند از الگوهای قدیمی و سیم‌کشی مسی برای ارتباط با واحدهای داخلی و تماس‌های ورودی و خروجی استفاده کنند، مجبور به خرید سخت افزارهای مربوطه هستند؛ اما اگر از طریق پروتکل SIP به اصطلاح سیپ ترانک این کار انجام شود، شما به آسانی از طریق اینترنت و IP اقدام به ایجاد مراکز  تماس شرکت کنید. این‌ها تنها بخشی از کاهش هزینه‌هایی می‌باشد که استفاده از تلفن ابری برایتان ایجاد می‌کند.

هزینه تماس کمتر و سرعت فعالسازی بیشتر

از آن‌جا که فعالسازی خطوط تلفنی قدیمی زمانبر می‌باشد، تلفن‌های ابری به دلیل تکنولوژی بهتر بسیار سریع‌تر فعال می‌شوند و در دسترس شما قرار می‌گیرند. همچنین به دلیل استفاده از اینترنت، هزینه تماس بسیار پائین‌تر از هزینه مکالمات با تلفن‌های قدیمی می‌باشد که بصورت سالانه صرفه‌جویی بسیار بالایی در هزینه مکالمات تلفنی شرکت‌تان ایجاد می‌کند.

تلفن اینترنتی الو 021

در کنار تمامی توضیحاتی که درباره تلفن‌های اینترنتی ارائه دادیم میتوان از سایت های خارجی به عنوان منبع خرید did هم نام برد، مهم‌ترین عامل رضایت شما از خرید و نصب این تلفن، ارائه دهنده این تلفن‌ها می‌باشد که اگر بصورت هوشمندانه عمل نکنید، امکان دارد به دوام و کیفیت دلخواه محصول نرسید.

سایت الو 021 در تلاش است که به وسیله کارشناسان خبره خود بهترین خطوط تلفنی ابری را با کمترین قیمت ممکن برای مشتریان خود فراهم آورد و در تمامی ابعاد با محدودیت‌ها و مشکلات مشتریان خود هماهنگ و منعطف باشد.

برای بهره‌مندی از خدمات متنوع الو 021 پیشنهاد می‌کنیم که از وب سایت الو 021 بازدید کنید.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *