آموزش فروش در بازاریابی شبکه ای – بخش سوم

بررسی و ارائه ی راهکارهای عملی برای فروش در بازاریابی شبکه ای

مبحث فروش در بازاریابی شبکه ای یکی از پرچالش ترین بخش های این حرفه به شمار میرود. در بسیاری از افراد مقاومت ها و ترس‌های درونی آنها مانع موفقیتشان در این بخش از کسب و کار بازاریابی شبکه ای می شود.

مبحث فروش در تمام مشاغل اهمیت ویژه ای دارد و به تفصیل در ۲ مقاله قبلی که در سایت در این خصوص منتشر شده در این باره صحبت کرده ایم.

اگر دو مقاله قبلی سایت در مورد فروش در بازاریابی شبکه ای را مطالعه نکرده اید پیشنهاد می کنم حتما قبل از مطالعه این مطلب مقالات قبلی را مطالعه و تمریناتی که گفته شده (خصوصاً در مقاله دوم) را انجام دهید.

 

پـیـشـنـهـاد جـهـت مـطـالـعـه: آموزش فروش در بازاریابی شبکه ای – بخش اول

پـیـشـنـهـاد جـهـت مـطـالـعـه: آموزش فروش در بازاریابی شبکه ای – بخش دوم

 

اگر مقاله آموزش فروش در بازاریابی شبکه ای – بخش دوم و تمریناتش را انجام داده باشید تا الان باید یک لیست از باورها و موانع ذهنی و درونی خودتان که مانع فروش شما در حرفه بازاریابی شبکه ای میشود را داشته باشید.

حالا که باورهای غلط ذهنی و در واقع باورهای محدود کننده خودتان در خصوص بازاریابی شبکه‌ای و بحث فروش در بازاریابی شبکه ای را پیدا کرده اید، در گام بعدی باید این باورهای محدود کننده را با باورهای قوی و مد نظر خودتان جایگزین کنید.

اما چطور این کار انجام بدهید؟

 

نحوه ایجاد باورهای قدرتمند در مورد فروش در بازاریابی شبکه ای:

شما باید یک برگ از صفحه را انتخاب کنید و به دو بخش مساوی تقسیم کنید. سپس در یک طرف باورهای محدود کننده تان را یادداشت کنید و در طرف دیگر باورهای معادل و قدرتمندی که برای فروش به آنها نیاز دارید.

به عنوان مثال یک باور محدود کننده که قبلا بیان کردیم این بود:

من از اینکه وقتی محصولم را به دوستم پیشنهاد کنم او من را مسخره کند نگرانم و از این مسخره شدن میترسم.

 

هر چند که این اتفاق رخ نداده ولی شما قبل از رخ دادن این اتفاق، یک ترس درونی و ذهنی برای خودتان ایجاد کرده اید که اگر این محصول را به دوستم پیشنهاد بدهم واکنش‌ها نسبت به این پیشنهاد شما نامناسب است.

اما باور قدرتمندی که باید جایگزین این باور محدود کننده کنید میتواند به این شکل بیان شود:

همه دوستان من از پیشنهاد من برای مصرف این محصول به گرمی استقبال می‌کنند.

 

و به همین شکل باورهای مثبت و جدید را با باورهای محدود کننده قبلی خودتان باید جایگزین نمایید.

البته باید همیشه مد نظر داشته باشید که این پروسه تغییر در باورهای شما زمان بر است. شاید یک ماه شاید ۶ ماه! شاید هم بیشتر. بسته به میزان تمرین و جدیت شما در این خصوص دارد.

 

یک باور بسیار مهم که حتما باید در ذهنتان ایجاد کنید این مورد است: (این پایه ای ترین و مهم ترین باور در زمینه فروش به شما میرود)

ثروت در فروش است. یا من برای ثروت مند شدن باید فروشنده خوبی باشم.

 

بعد از اینکه لیست باورهای قدرتمندکننده جدید خودتان را نوشته و تکمیل کردید، میتوانید آنها را با صدای خودتان ضبط و بصورت فایلهای تاکیدی ایجاد کرده و دائما به آنها گوش دهید. این تمرین و تکرار را باید بارها انجام دهید تا باورهای جدید در ذهنتان بنشیند.

مطالعه این مطلب را هم پشنهاد میکنیم:  صخره یا رودخانه؟

مورد مهم بعد در مورد فروش در بازاریابی شبکه ای توجه به این نکته بسیار مهم است که شما در این تجارت باید تجربه شخصی تان را از استفاده از محصولات به اشتراک بگذارید.

بعد از مصرف یک محصول خوب و دیدن نتایج مثبت آن احساس بهتری پیدا خواهید کرد مسلما.

حالا وظیفه شما به عنوان یک بازاریاب شبکه ای به اشتراک گذاشتن همین احساس خوب و نتایجی که از مصرف این محصول داشته اید با دوستان و همکاران و اعضای خانوادتان است. چه در ملاقات های حضوری، چه در دید و بازدیدها و چه بصورت تلفنی یا در شبکه های اجتماعی مختلفی که در حال استفاده از آنها هستید.

 

دوستان حتما توجه داشته باشید که  هدف ما در نتورک مارکتینگ این است که محصول را به قیمت عمده بخریم و به قیمت خرده فروشی بفروشیم. این که محصولی را که به قیمت عمده خریده اید باز به همان قیمت عمده بفروشید سود آن کجاست؟ لطفاً کاری را انجام دهید که تکثیر پذیر است.

دادن محصول به مغازه دار تکثیر پذیر نیست به علاوه به صنعت نتورک هم ضربه می‌زند.

 

مهم درآمدی که از خرده فروشی به دست می آورید نیست و شاید به آن نیازی هم نداشته باشید. اما شما این کار را انجام می‌دهید به خاطر ایجاد یک الگو در سازمانتان تا اعضای شما هم همان کار را انجام دهند.

تمام هدف در نتورک مارکتینگ این است که شما بتوانید محصول را از دست تولیدکننده به مصرف کننده نهایی برسانید. مغازه دار که خودش فروشنده است!

یادتان باشد:

افراد آن کاری را انجام میدهند که شما انجام میدهید، نه کاری که شما به آنها می گویید انجام دهند.

 

در انتها هم یک نکته مهم دیگر را لازم میبینم بیان کنم. آن هم اینکه تمام آبجکشنهایی که در فروش کالا و محصولات خودتان دریافت میکنید بخاطر خودتان است!

در واقع در درون شما یک سوال حل نشده، یا یک دغدغه درونی وجود دارد که نمود بیرونی آن میشود آبجکشنی که دریافت کرده اید.

همیشه بعد از جواب نه شنیدن در فروش از خودتان بپرسید، درون من چه چیزی هست که باعث شده این فرد این سوال را از من بپرسد! و بعد به روشی که بیان کردم سعی در برطرف کردن آن بکنید.

 

و در پایان امیدوارم این سری از مقالات در خصوص نحوه فروش صحیح در بازاریابی شبکه ای توانسته باشد به شما همراهان عزیز کمک کرده باشد.

خوشحال میشوم دیدگاه ها و نقطه نظرات شما را هم در این خصوص بدانم.

پیروز باشید.

 

منبع:
گروه آموزشی آنلاین ام ال ام
برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن