۱۰۰ برند با ارزش و برتر جهان در سال 2022
شرکت مشاوره مدیریت اینتربرند Interbrand مانند سالهای قبل ، به عنوان شرکت صاحبنظر در عرصه تعریف استانداردهای برندسازی و همچنین ارائهدهنده یک استاندارد ارزش گذاری برند در جهان، لیست ۱۰۰ برند ارزشمند دنیا در طی سال ۲۰۲۲ را برای ۲۳مین سالی متوالی اعلام نمود.
تیم مشاوران مدیریت طبق سنوات ۲۰۱۳ , ۲۰۱۴ , ۲۰۱۵ , ۲۰۱۶ , ۲۰۱۷ , ۲۰۱۸ , ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ این اطلاعات را ارائه نموده است.
اپل Apple همانند سالهای قبل به عنوان باارزش ترین برند سال 2022 و با ارزش 482,215 میلیون دلار ، در جایگاه نخست برای دهمین سال متوالی در لیست ۱۰۰ برند با ارزش و برتر جهان Interbrand برای سال 2022 همچنان حضور دارد.
Best Global Brands 2022
- ارزش 100 برند برتر برای اولین بار از بیش از 3 تریلیون دلار فراتر رفت – افزایش 16 درصدی از سال 2021.
- Airbnb (شماره 54)، ردبول (شماره 64) و شیائومی (شماره 84) ورودی های جدید برای سال 2022 هستند.
- Microsoft (شماره 2) ، Tesla در جایگاه 12 و Channel در جایگاه 22 بیشترین رشد سالانه را داشته اند.
- نایک (شماره 10) برای اولین بار وارد لیست 10 برتر شد و از مک دونالد (شماره 11) پیشی گرفت.
- اینستاگرام (#16) از فیس بوک (#17) به عنوان ارزشمندترین برند متا پیشی گرفت.
- 10 برند برتر 53 درصد از ارزش کل جدول را تشکیل می دهند.
علیرغم رشد مداوم Tesla، تسلا نتوانست افزایش 184 درصدی در ارزش برند را که در سال 2021 شاهد بود، تکرار کند.
1- اپل Apple (482215 میلیون دلار) : با افزایش 18 درصدی ارزش برند
2- آمازون Amazon (274,819 میلیون دلار)
3- مایکروسافت Microsoft (278,288 میلیون دلار )
4- گوگل Google (251751 میلیون دلار)
5- سامسونگ Samasung (87689 میلیون دلار)
6- تویوتا Toyota (59757 میلیون دلار )
7- کوکاکولا Coca-Cola (۵۷۵۳۵ میلیون دلار )
8- مرسدس بنز Mercedes Benz (56103 میلیون دلار)
9- دیزنی Disney (50,325 میلیون دلار )
10- نایک Nike (50289 میلیون دلار)
10 برند برتر 53 درصد از ارزش کل جدول را تشکیل می دهند.
برندهایی با بیشترین رشد نسبت به سال 2021
Tesla: 184% growth / 36,270 $m.
Salesforce: 37% growth / 14,770 $m.
Adobe: 36% growth / 24,832 $m.
PayPal: 36% growth / 14,322 $m.
Microsoft: 27% growth / 210,191 $m.
Apple: 26% growth / 408,251 $m.
Nintendo: 26% growth / 9,197 $m.
Amazon: 24% growth / 249,249 $m.
نکات کلیدی ارزش گذاری برند 2022
سریعترین افزایشدهندهها در سال 2022 (از نظر درصد تغییر ارزش نام تجاری، سال به سال) به طور قابل توجهی از برندهای در حال سقوط در سه عامل قدرت برند – جهت، چابکی و مشارکت، بهتر عمل کردند.
جهت گیری – این برندها جهت روشنی را تعیین می کنند و تضمین می کنند که کل سازمان می داند به کجا می روند و در جهت همان جاه طلبی کار می کنند.
چابکی – با انجام این کار، آنها به سرعت حرکت میکنند، محصولات و خدمات جدید را به بازار میآورند و در صورت لزوم، برای رفع نیازهای مشتری در حال تغییر حرکت میکنند.
مشارکت – در نهایت، ترغیب مردم به سفر با آنها و تبدیل آنها به جنبش برای ایجاد یک دنیای برند جذاب.
کریس کاپوسلا، معاون اجرایی و مدیر ارشد بازاریابی مایکروسافت گفت: «ما در مایکروسافت معتقدیم که فناوری میتواند به توانمندسازی هر فرد و هر سازمان روی کره زمین برای دستیابی به اهداف بیشتر کمک کند. در حالی که ما همچنان به مشتریان کمک می کنیم تا به صورت دیجیتالی تغییر کنند و از فناوری خود برای انجام کارهای بیشتر با کمتر استفاده کنیم، ما هیجان زده هستیم که با مخاطبان خود فراتر از محدودیت های برند به عنوان بخشی واقعاً ارزشمند از زندگی آنها رشد کنیم.
گونزالو بروژو، مدیر عامل جهانی اینتربرند، گفت: “در حالی که ما در این دوره از عدم اطمینان اقتصادی سفر می کنیم، موفق ترین برندها به برقراری ارتباط قوی تر با مصرف کنندگان ادامه می دهند. دیگر داشتن یک تجارت ثابت و ارائه برند کافی نیست. برندهای موفق می دانند که چگونه از فناوری جدید برای ایجاد تجربیات بهبود یافته برای مصرف کنندگان استفاده کنند و به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی آنها تبدیل شوند.
نکته بسیار مهم :
استاندارد ارزشگذاری برند اینتربرند در سال 2022 مجددا مورد بازنگری قرار گرفت و شاخصهای جدیدی به آن افزوده شد. تیم مشاوران مدیریت ایران نیز بر اساس همین تغییرات ، شیوه ارزش گذاری را خود را به روز رسانی نمود.
- داده های کمی محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) برای اولین بار در روش ارزش یابی بهترین برندهای جهانی در سال 2022 گنجانده شده است.
- ۱۰۰ برند برتر 2017 جهان
- ۱۰۰ برند ارزشمند 2018 جهان
- ۱۰۰ برند برتر و ارزشمند 2019
- ۱۰۰ برند برتر و ارزشمند 2021
- ۱۰۰ برند برتر و ارزشمند 2020
بدون شرح